Лют
04
2019

Про язик

вівторок. читання 32 – гої після П’ятидесятниці

Проповіді на кожний день. В.Резніков.

Аудіо(МП 3):

Про язик

Мк.11:11 – 23

Як.3:1- 10

Сьогоднішнім «зачалом» Апостол Яків здатний украй знеохотити займатися учительством: «Браття мої, не багато хто ставайте учителями, знаючи, що ми підпадемо під більший осуд, бо всі ми багато грішимо. Хто не грішить словом, той досконала людина, яка може приборкати і все тіло».

Ніде більше в Писанні ми не знайдемо таких грізних слів про язик: «Ось ми вкладаємо вуздечки в рот коням, щоб вони слухались нас, і керуємо всім тілом їхнім. Ось і кораблі, хоч які вони великі і як не носяться сильними вітрами, та невеликим кермом спрямовуються, куди хоче керманич; так само і язик — невеликий член, але багато чинить. Подивись, невеликий вогонь, а як багато речей спалює! І язик — вогонь». «Бо всяке єство звірів і птахів, плазунів і морських тварин приборкується і приборкане людським єством, а язика приборкати ніхто з людей не може: це — невтримне зло; він повний отрути смертоносної.»

Виходить, що той, хто бажає використовувати язик, щоб сіяти «розумне, добре, вічне», сам ризикує потрапити у владу язика, який «поставлений так між нашими членами, що сквернить усе тіло i запалює круг життя, будучи сам запалюваний від геєни».

У чому тут справа? Чому винуватим може виявитися язик, а не той, кому він належить? І чому мене може спокушати моє ж око або моя ж рука? Чому члени мого ж тіла можуть ставати як би самодіючими, що слугують не мені, а моїй смерті?.. А тому, що вони найтіснішим чином стикаються з миром. І якщо я невміло впливаю на мир, то мир сам починає цими же моїми членами впливати на мене. Подібно як, наприклад, рукою, простягнутою потопаючому, можна бути затягненому бути у воду.

Так і язик. Завжди є спокуса: замість того, щоб показати «віру мою в ділах моїх» (Як.3:18), намагатися показати віру свою зі слів своїх. Красиво говорити про віру, замість того, щоб просто жити по вірі. Тут якраз і можна уподібнитися безплідній смоківниці, яка приваблювала своїм листям, але не мала плодів. Господь висушив її, залишивши наочний приклад, куди може приплисти корабель від неправильного повороту керма.

Небагатослівне праведне життя у Христі не повинно підмінятися лекторством. Стихія лекторства – зовсім не та стихія, в якій здатне жити істинне православ’я. Як раніше казали: хочеш навчитися страху Божого? – Іди… Але не на курси, не в Богословський інститут. Іди, приліпися до людини, яка має страх Божий. Тоді і язик, і все інше буде на своєму місці.

_______________

______Як.3:1- 10

Глава 3

 Браття мої, не багато хто ставайте учителями, знаючи, що ми пiдпадемо пiд бiльший осуд, 2 бо всi ми багато грiшимо. Хто не грiшить словом, той досконала людина, яка може приборка­ти i все тiло. 3 Ось ми вкладаємо вуздечки в рот коням, щоб вони слухались нас, i керуємо всiм тi­лом їхнiм. 4 Ось i кораблi, хоч якi вони великi i як не носяться сильними вiтрами, та невеликим кермом спрямовуються, куди хоче керманич; 5 так само i язик невеликий член, але багато чинить. Подивись, невеликий вогонь‚ а як багато речей спалює! 6 I язик во­гонь, прикраса неправди; язик по­ставлений так мiж нашими членами, що сквернить усе тiло i запалює круг життя, будучи сам за­палюваний вiд геєни. 7 Бо всяке єство звiрiв i птахiв, плазунiв i морських тварин приборкується i приборкане людським єством, 8 а язика приборкати нiхто з людей не може: це невтримне зло; вiн повний отрути смертоносної. 9 Hим благословляємо Бога i От­ця, i ним же проклинаємо людей, створених за подобою Божою. 10 З тих самих уст виходить благословення i прокляття: не повинно, браття мої, щоб це так було.

______Мк.11:11 – 23

11 І ввійшов Ісус в Єрусалим і в храм; і, оглянувши все, оскільки час уже був пізній, пішов до Вифанії з дванадцятьма.

12 На другий день, коли вони вийшли з Вифанії, зголоднів. 13 І, побачивши здалека смоковницю, вкриту листям, пішов, чи не знайде чого на ній; але, прийшовши до неї, нічого не знайшов, крім листя, бо ще не час був для смокв. 14 І сказав їй Ісус: віднині нехай довіку ніхто плоду твого не з’їсть. І чули те ученики Його. 15 Прийшли до Єрусалима. Ісус, увійшовши до храму, почав виганяти тих, що продавали і купували в храмі; і столи міняйл, і лави тих, що продавали голубів, поперекидав. 16 І не дозволяв, щоб хто переніс через храм будь-яку річ. 17 І вчив їх, кажучи: чи не написано: дім Мій домом молитви назветься для всіх народів? Ви ж зробили його вертепом розбійників. 18 Почули це книжники і первосвященики і шукали, як би погубити Його, але боялися, тому що весь народ дивувався Його вченню. 19 Коли ж стало пізно, Він вийшов геть з міста.

20 Проходячи вранці, побачили смоковницю, що всохла до кореня. 21 І, згадавши, Петро сказав Йому: Учителю, дивись, смоковниця, яку Ти прокляв, усохла. 22 Ісус, відповідаючи, говорить їм: 23 майте віру Божу, бо істинно кажу вам, якщо хто скаже горі цій: посунься і кинься в море, і не сумніватиметься в серці своїм, а повірить, що станеться за його словом, буде йому, що тільки скаже.

Коментування вимкнено

Залишати вiдгуки заборонено.