Гру
31
2016

ПРО ЗАКОНИ МОЙСЕЯ

Неділя перед Різдвом Христовим.

Проповіді на кожний день. В.Резніков.

Аудіо(МП 3):

ПРО ЗАКОНИ МОЙСЕЯ. Неділя перед Різдвом Христовим.

Мф.1:1- 25

Евр.11:9 – 10, 17-23, 32-40

Сьогодні належить читати «родовід Ісуса Христа», і сьогоднішнє воскресіння перед Різдвом Христовим носить назву «тиждень святих батьків». Батьки, це – через кого Бог дає тимчасове життя. А Святі Отці, – через кого Він дає життя вічне. Свою віру ми називаємо «вірою батьківською», тому що прийняли її від батьків, від тих, хто народив нас у Христі через Євангелію і святим хрещенням, хто своїм особистим подвигом показав, що значить бути християнином.

Святими Отцями ми звикли називати православних вчителів церкви. Але сьогодні згадуються батьки старозавітні: і Авраам, якого взагалі називають «батьком всіх віруючих» (Рим.4: 11), і його перші нащадки. Пригадуються воєначальники, в перемогах яких Бог являв Свою силу і славу. Пригадуються і ті, хто «самі перетерпіли наруги та рани», «кайдани й в’язниці», які «були побиті камінням, перепилювані, зазнавали катування, помирали від меча». У їх терпінні Бог не менш являв свою силу і славу. І вони теж, як і новозавітні отці, своїм життям і народжували, і народжують віру в інших.

Але – яке відношення має до Ісуса Христа родовід, що його наводить святий Матфей? Адже це родовід Йосипа, який не був фактичним батьком Ісуса. За роз’ясненням звернемося до одного із законів Старого завіту. За цим законом, «коли хто помре, не маючи дітей, то брат його нехай візьме жінку його і відродить потомство брата свого» (Мф.22: 24). І той, що народився ставав воістину сином померлого, з його ім’ям, з його правами, з його достоїнством. І сила цього закону точно така, як і сила закону: «Плодіться і розмножуйтеся» (Бут.1: 28), тому що обидва вони вийшли з одних Божественних вуст.

І вийшло, що Своїм народженням від Святої Діви, порівняно з Якою кожен з синів Адама – мрець за своїми гріхами, Бог, відповідно до закону, відновив потомство померлому в гріхах людському роду. Євангельський родовід воістину є родоводом «Ісуса Христа, Сина Давидового, Сина Авраамового», хоча і кінчається словами: а «Яків породив Йосифа, чоловіка Марії, від Якої народився Ісус, названий Христом».

Так, виконавши і цей старозавітний закон, Господь одночасно і скасовує його, і знімає і з нього покривало, показуючи, для чого в кінцевому підсумку цей закон тоді встановлений.

Коментування вимкнено

Залишати вiдгуки заборонено.